2013. nov. 25.

Tervezési elvek (kezdetek)

A tervezési elveim kialakításánál a leendő lakók (mind a szabadulók, és a segítő csapat) élethelyzetét, feltételezhető szükségleteiket, a park és a tágabb környezet adottságait, valamint a környéken lakók érdekeit együttesen tartottam szem előtt.
De mindezek felett a legfontosabb szempontom, hogy programon és célcsoportokon túl, az ember és a lakozás lényegét tanulmányozzam az otthon/ház/lakás/hajlék... eredeti, ősi érzeteit próbáljam felidézni, mert hiszek abban, hogy ha otthon tudjuk érezni magunkat (a világban), az már önmagában gyógyít, az én-képünket erősíti, és segít megismerni és megérteni saját magunkat is, a folytonosság, az állandóság (biztonság/bizalom) érzetét adja, ami a emberi kapcsolatok alapja.
A -n van a hangsúly, általában is, és a bűnelkövetők esetében is.


1. A személyes terek kompakt kis házak legyenek. (Fontos a szimbolika, az ősi ház kép/élmény)

2. A kis házak kapcsolódjanak bele a közösségi térbe.

3. A kis házaknak legyen pincéje, lakó szintje és padlása, vagyis az emberhez hasonlóan legyen függőleges tengelyük. ("A házam én vagyok". A személyes tér alakítja identitásunkat.)


4. Védett, de átjárható, több bejáratúak legyenek a kis házak.
5. Kívülről külön-külön megközelíthetőek legyenek a lakó részek (szabad ki-be járás, nem
ellenőrzött - bizalom alapja)
6. A forgalmas Tétényi út felől védeni a helyet a park felé kinyílni, feloldódni.



 7. A területem funkcionális felosztása 3 zónára:







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése